Πίσω από κάθε επιτυχημένο μαθητή βρίσκεται μία επιτυχημένη και δοκιμασμένη μεθοδολογία!

Αρειμάνιο Άρα Πέτυχες!!!

Πανελλήνιες 2024

ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ 2024
Τα θέματα των εξετάσεων και οι απαντήσεις τους
ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΝΑΥΣΙΠΛΟΙΑ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ Γ ΕΠΑΛ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Γ ΕΠΑΛ
ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.) – ΕΠΑΛ
ΑΝΑΤΟΜΙΑ ‐ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΙΙ – ΕΠΑΛ
ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ 2024
Εκτιμήσεις από την ακαδημαϊκή ομάδα των Φροντιστηρίων Αρειμάνιο.
ΝΑΥΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ – ΝΑΥΣΙΠΛΟΙΑ
Ναυσιπλοΐα

Οι υποψήφιοι πλοίαρχοι μας σήμερα, κατά την εξέταση του μαθήματος της Ναυσιπλοΐας, κινήθηκαν σε γνώριμα νερά, με σαφή και αναμενόμενα ερωτήματα στην θεωρία (ορισμούς και ερωτήσεις κλειστού τύπου), αλλά και σε κλασικές και θεμελιώδεις ασκήσεις υπολογισμών, οι οποίες έχουν διδαχτεί στα βοηθήματα και παραδείγματα μας και έχουν κατ’ επανάληψη εξασκηθεί σε αυτές. Από την σημερινή εξέταση θεωρούμε πως η κατανομή των βαθμολογιών θα είναι υψηλή. Καλά αποτελέσματα στους “καπετάνιους” μας!!!

Ναυτικές Μηχανές

Οι υποψήφιοι μηχανικοί μας στην εξέταση του μαθήματος των Ναυτικών Μηχανών συνάντησαν θέματα που αφορούσαν θεωρητικά ερωτήματα από το κεφάλαιο 6, ερωτήσεις κλειστού τύπου από το σύνολο της ύλης, αλλά και ασκήσεις τις οποίες έχουν εκτελέσει σε όλα τα διαγωνίσματα και έχουν συνεχώς αναλύσει ως προς την σειρά και την αντιμετώπιση. Τα ζητήματα της θεωρίας κρίνονται μέτριας δυσκολίας και αναμένουμε η βαθμολογία τους να κινηθεί σε υψηλά επίπεδα, όπως αρμόζει στον αγαπημένο τομέα τους! Καλά αποτελέσματα και καλές θάλασσες!!
ΦΥΣΙΚΗ Γ ΓΕΛ
Τα σημερινά θέματα της Φυσικής κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης. Ήταν πολύ απαιτητικά τόσο στο βάθος των γνώσεων όσο και στο χρόνο που απαιτούσαν για την επίλυσή τους. Περιείχαν μακροσκελείς εκφωνήσεις σε όλη τους την έκταση που απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή και δυσκόλεψαν ακόμα και τους πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.

Κρίνεται πως οι βαθμολογίες στο μάθημα της Φυσικής θα είναι οι χαμηλότερες των τελευταίων ετών και αναδεικνύεται επίσης πως απαιτείται ιδιαίτερα καλή προετοιμασία των μαθητών από την Ά λυκείου γεγονός που επισημαίνεται ιδιαίτερα στα φροντιστήρια Αρειμάνιο.

Ειδικότερα:

Τα θέματα Α που εξετάζουν την θεωρία κυρίως μέσω ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής απαιτούσαν αυξημένη κριτική ικανότητα .

Τα Β θέματα πλην του Β1 ήταν απαιτητικά με μακροσκελείς εκφωνήσεις. Ειδικότερα το θέμα Β3 στην ουσία ήταν άσκηση με φιλοσοφία που αντιτίθεται στις οδηγίες του Ι.Ε.Π ως προς την φιλοσοφία αυτών των θεμάτων. Ατυχής η επιλογή των πιθανών απαντήσεων στο θέμα Β2 καθώς ο μαθητής είχε την δυνατότητα(που κακώς δεν θα γίνει αποδεκτή) να αποκλείσει τις 2 λανθασμένες ακυρώνοντας ουσιαστικά τα επόμενα δεδομένα του προβλήματος.

Το θέμα Γ ήταν ένα θέμα που εξέταζε των κεφάλαιο των κυμάτων με πιο δύσκολο το τελευταίο του ερώτημα. Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός πως ζητούσε να αποδειχθεί στην ουσία η εξίσωση του αρμονικού κύματος ερώτημα που στέκεται μόνο ως θεωρία.

Το θέμα Δ ήταν ιδιαίτερα απαιτητικό από το πρώτο ερώτημα και αξίζει να σχολιαστεί το γεγονός πως η εκφώνηση είχε έκταση 2 πλήρων σελίδων που εξάντλησε τους ήδη κουρασμένους μαθητές.
ΑΟΘ Γ ΓΕΛ
Το θέμα Α είχε ερωτήματα πολλαπλής επιλογής και Σωστού – Λάθους όπως είθισται χωρίς να υπάρχουν ερωτήματα με μεγάλο βαθμό δυσκολίας.

Τα Θέματα Β και Γ ήταν βατά για τους μαθητές που είχαν κατανοήσει καλά τη θεωρία του 3ου Κεφαλαίου.

Το Θέμα Δ είχε ένα μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας σε σχέση με τα υπόλοιπα, όμως οι καλά προετοιμασμένοι δεν θα αντιμετώπισαν κάποια δυσκολία.

Ολοκληρώνοντας τον κύκλο της εξέτασης όλων των μαθημάτων, ευχόμαστε στους μαθητές μας καλά αποτελέσματα και οι κόποι μαθητών και καθηγητών όλης της χρονιάς να ανταμειφθούν!
ΧΗΜΕΙΑ Γ ΓΕΛ
Τα σημερινά θέματα της Χημείας κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν στο πνεύμα της διδασκαλίας του μαθήματος, ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και συνολικά κρίνεται πως δεν θα δημιουργήσουν κανένα πρόβλημα στους πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές οι οποίοι μπορούν εύκολα να αριστεύσουν καθώς απουσιάζουν παντελώς εκείνα τα 1-2 ερωτήματα που θα αποτρέψουν την υπερσυγκέντρωση των βαθμολογιών στις πολύ υψηλές βαθμολογικές κλίμακες.

Ειδικότερα:

Το θέμα Α είναι εξαιρετικά εύκολο

Το θέμα Β είναι επίσης εύκολο σε όλη του την έκταση αλλά οι μαθητές θα έπρεπε να είναι προσεκτικοί ώστε να δίνουν πλήρως αιτιολογημένες απαντήσεις

Το θέμα Γ αποτελείται από τρία ανεξάρτητα μεταξύ τους θέματα χωρίς κανένα ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας

Το θέμα Δ που και αυτό αποτελείται από τρία ανεξάρτητα μεταξύ τους θέματα έχει την μεγαλύτερη έκταση όσον αφορά την επεξεργασία του, ιδιαίτερα στο Δ2 όπου οι μαθητές που δεν είναι εξοικειωμένοι με το ζήτημα που πραγματεύεται(υπολογισμός μέγιστου όγκου ρυθμιστικού διαλύματος) ενδεχομένως θα αντιμετώπισαν πρόβλημα στο πρώτο σκέλος του .

Στο θέμα Δ3 μερίδα μαθητών ίσως αιφνιδιάστηκε από την απουσία του νερού στην ζητούμενη προς ισοστάθμιση χημική εξίσωση αλλά η συμπλήρωσή του αναφέρεται στην θεωρία ως μέρος της ακολουθούμενης διαδικασίας. Αξίζει να αναφερθεί η απουσία ασκήσεων χημικής ισορροπίας και θερμοχημικών υπολογισμών καθώς και ότι η άσκηση της οργανικής ήταν μία απλή συνδυαστική άσκηση ωσμωτικής πίεσης – πολυμερισμού σε αντίθεση με άλλες χρονιές που τα παραπάνω αποτελούσαν σημαντικό κομμάτι της εξέτασης.

Οι τρόποι επίλυσης όλων των θεμάτων είχαν διδαχθεί αναλυτικότατα κατά την διάρκεια της χρονιάς με συνέπεια να αναμένουμε ότι στο μάθημα της Χημείας οι μαθητές μας θα επιτύχουν υψηλές βαθμολογίες
ΑΕΠΠ Γ ΓΕΛ
Τα θέματα των φετινών εξετάσεων ήταν κατανοητά χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες στην κατανόηση και κάλυπταν ένα μεγάλο κομμάτι της ύλης. Ο χρόνος που δόθηκε στους μαθητές να απαντήσουν τα θέματα είναι ικανοποιητικός και οι εκφωνήσεις σαφείς. Είναι παρόμοιας δυσκολίας με τα θέματα των δύο τελευταίων χρόνων. Η δυσκολία δεν ήταν ιδιαίτερα μεγάλη αλλά υπήρχαν μερικά σημεία που χρήζουν προσοχής.

Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές δεν θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες. Ευχόμαστε στους μαθητές μας καλά αποτελέσματα και καλή τύχη στο τελευταίο μάθημα που θα εξεταστούν την Τετάρτη.
ΛΑΤΙΝΙΚΑ Γ ΓΕΛ
Για άλλη μία χρονιά η εξέταση των Λατινικών περιελάμβανε θέματα εναρμονισμένα στις απαιτήσεις ενός καλά προετοιμασμένου μαθητή, χωρίς όμως να κρύβουν και ιδιαίτερες εκπλήξεις, που θα επέτρεπαν σε έναν άριστο υποψήφιο να διακριθεί. Τα κείμενα (19 και 42) ήταν απλά ως προς τη μετάφραση και τα ετυμολογικά που ζητούνταν, ενώ έμειναν ανεκμετάλλευτες από την επιτροπή τόσο η συντακτική ανάλυση της ιδιόμορφης αφαιρετικής απόλυτης στο 19 όσο και ο εξαρτημένος υποθετικός λόγος στο 42, καθιστώντας έτσι την εξέταση πιο εύκολη.

Οι ερωτήσεις εισαγωγής ήταν και πάλι κλειστού τύπου, πολλαπλής επιλογής, αναμενόμενες και χωρίς ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας.

Οι γραμματικές ασκήσεις απαιτούσαν πρώτα προσεκτική και σωστή αναγνώριση του υπάρχοντος τύπου και στη συνέχεια και του γραμματικού τύπου που κάθε φορά ζητούνταν, όπως συμβαίνει σε τέτοιου είδους ασκήσεις.

Τέλος, οι συντακτικές ασκήσεις ζητούσαν, εκτός από την κλασική πλέον αναγνώριση μεμονωμένων τύπων, την συντακτική αναγνώριση μιας δευτερεύουσας αναφορικής-συμπερασματικής πρότασης, στην οποία ο υποψήφιος έπρεπε να δώσει έμφαση και στην ιδιομορφία της ακολουθίας των χρόνων όσο και στην παρουσία του επιρρήματος tam στην πρόταση εξάρτησης. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτούσε η μετατροπή της παθητικής σύνταξης σε ενεργητική, προκειμένου να μην παραβλέψει ο μαθητής κάποιον από τους όρους που υπόκειντο σε αλλαγή, ενώ και η ανάλυση της ιδιόμορφης αφαιρετικής απόλυτης σε δευτερεύουσα χρονική πρόταση με συγκεκριμένες οδηγίες (εισαγωγή με ιστορικό/διηγηματικό cum) δεν δημιουργούσε πρόβλημα στους υποψηφίους, εφόσον αποτελούσε και μία από τις εναλλακτικές προτάσεις μας, όπως παρουσιάζονταν στα εγχειρίδια του ομίλου μας.

Ευχόμαστε στους υποψηφίους επιτυχία και στο τελευταίο μάθημα της θεωρητικής κατεύθυνσης που απομένει.
Γ ΕΠΑΛ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΥΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Ο Τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών διαγωνίστηκε σήμερα στο μάθημα που τον χαρακτηρίζει, στο υπέροχο “ταξίδι” του μέσα στην εξέλιξη της Τέχνης. Τα σημερινά θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας, σαφώς αντιμετωπίσιμα με άνεση από τους μαθητές μας, αφού οι απαντήσεις για τα δημιουργήματα που τους παρατέθηκαν υπάρχουν στο βοήθημα μας και έχει γίνει ειδική αναφορά στους συγκεκριμένους δύο πίνακες, που δεν είχαν αποτελέσει παλιότερα θέμα εξετάσεων. Τα θέματα Α και Β θεωρούμε πως κινήθηκαν σε θεμελιώδεις δημιουργίες και καλλιτέχνες, συνεπώς έδωσαν εύκολα τα μόρια στους υποψήφιους. Επιπλέον, οφείλουμε να χειροκροτήσουμε με ειλικρινή ευχαρίστηση το γεγονός πως η εξέταση αφορούσε τον “εθνοκεντρικό” σουρεαλισμό του Νίκου Εγγονόπουλου, αλλά και την ιδιομορφία του Πωλ Κλεέ, που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης μελλοντικών γενιών αφηρημένων εξπρεσιονιστών, παιδικών σκίτσων, καθώς και άλλων σύγχρονων μεγάλων καλλιτεχνών. Καλή επιτυχία και καλά αποτελέσματα στον αγαπημένο μας Τομέα, που ολοκληρώνει την προσπάθεια του με το μάθημα της Τεχνολογίας Υλικών!
Γ ΕΠΑΛ ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ – ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Ο Τομέας των Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων της Γ΄ ΕΠΑ.Λ διαγωνίστηκε σήμερα στο κοινό μάθημα, μεταξύ Πλοιάρχων και Μηχανικών, αυτό του “Ναυτικού Δίκαιου”, έχοντας να αντιμετωπίσει (κυρίως στα θέματα Β και Γ) ερωτήματα για καλά προετοιμασμένους μαθητές. Το θέμα Δ΄ απαιτούσε κριτική ικανότητα ενώ ήταν αναμενόμενη η διάταξη OPA και οι κατηγορίες των ναυτικών αδικημάτων. Έχοντας επίγνωση της ιδιαιτερότητας του μαθήματος, αλλά και της ευρύτητας των ζητημάτων που εξετάζονται, μέσα από την συστηματική δουλειά, οι μαθητές μας ανταπεξήλθαν δυναμικά σε ένα σχετικά απαιτητικό διαγώνισμα, χαρίζοντας μας χαμόγελο και είναι έτοιμοι για την τελευταία δοκιμασία τους στα μαθήματα της Ναυσιπλοΐας και των Ναυτικών Μηχανών. Τους ευχόμαστε ούριο άνεμο στα όνειρα τους και στην προσπάθεια τους!!
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΛ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Τα θέματα ήταν βατά, στηριγμένα σε μεγάλο ποσοστό τους στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου. Ειδικά τα θέματα Β και Δ περιλαμβάνονται στο σχολικό βιβλίο, και έχουν δοθεί με ελαφρές τροποποιήσεις, που δεν επιβαρύνουν καθόλου τις απαντήσεις.

Εξαίρεση αποτελεί το Δ4, που θέλει ιδιαίτερη προσοχή και είναι για άριστα προετοιμασμένους μαθητές, με πολύ καλή μαθηματική αντίληψη. Το θέμα Γ ήταν ένα απλό θέμα, που παρόμοιά του έχουν ζητηθεί σχεδόν σε όλα τα διαγωνίσματα του Ομίλου. Βέβαια, το ερώτημα Γ4, οπωσδήποτε μπορεί να δυσκολέψει τους μαθητές, που δεν είναι εξοικειωμένοι με την επίλυση ασκήσεων ρυθμού μεταβολής, παρότι, έχουμε επιμείνει στο συγκεκριμένο θέμα κατ’ επανάληψη, καθώς κατανοούμε ότι υπάρχει δυσκολία στον τρόπο διαχείρισης τέτοιων ασκήσεων.

Η θεωρία ήταν αναμενόμενη και από τα πιο επισημασμένα Θεωρήματα. Τα ‘’σωστό ή λάθος’’ ήταν ίσως τα ευκολότερα όλων των εποχών.

Πεποίθηση μας είναι ότι θα αγγίξουμε τα μεγαλύτερα ποσοστά υψηλών βαθμολογιών.
ΑΡΧΑΙA ΕΛΛΗΝΙΚA ΓΕΛ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Το διδαγμένο κείμενο αφορούσε την επεξεργασία της 21ης διδακτικής ενότητας (Πλούταρχος, Περὶ Ἀλεξάνδρου τύχης καὶ ἀρετῆς), η οποία προστέθηκε τα τελευταία χρόνια στη διδακτέα και εξεταστέα ύλη και δεν έχει εξεταστεί ξανά σε πανελλαδικό επίπεδο. Παράλληλα, ανήκει σε διαφορετική φιλοσοφική περίοδο από τα κείμενα του Αριστοτέλη και του Πλάτωνα των υπολοίπων ενοτήτων της εξεταστέα ύλης και αντικατοπτρίζει την αντίληψη της Νέας Οικουμένης, όπως διαμορφώθηκε στην ελληνιστική εποχή, την οποία και κλήθηκαν να σχολιάσουν οι μαθητές στο Β1.

Τα θέματα σε γενικές γραμμές ήταν καλά διατυπωμένα και δεν έκρυβαν ιδιαίτερες δυσκολίες, με δεδομένο ότι οι μαθητές είχαν δώσει έμφαση και είχαν διαβάσει τα σχόλια για τις αλλαγές που επήλθαν στη θεώρηση του κόσμου κατά τη διάρκεια της ελληνιστικής εποχής, ενώ βάτα κρίνονται και τα Β3 και Β4 των λεξιλογικών ερωτήσεων και της άσκησης εισαγωγής.

Το αδίδακτο θέμα του Θουκυδίδη από την άλλη, παρουσίαζε σε ορισμένα σημεία μεταφραστικές δυσκολίες, που όμως οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές μπορούσαν να τις προσπελάσουν.

Τέλος, οι ασκήσεις κάλυπταν ένα σημαντικό εύρος της γραμματικής και του συντακτικού και απαιτούσαν καλή γνώση των αντικειμένων αυτών, ενώ η αναγνώριση και ανάλυση της μετοχής του τελευταίου θέματος ήταν ένα φαινόμενο με το οποίο ήταν αρκετά εξοικειωμένοι οι μαθητές και δεν παρουσίαζε κάποια δυσκολία.
Γ ΕΠΑΛ ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΕΞΙΑΣ : ΑΝΑΤΟΜΙΑ – ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
Ακολουθώντας την “λογική” των σύντομων απαντήσεων, είτε με μεμονωμένους όρους ή με σύντομες προτάσεις σαν αιτιολόγηση, τα θέματα κρίνονται σχετικά εύκολα, αφού απαιτούσαν απαντήσεις που θα βαθμολογηθούν άμεσα, αρκεί ο υποψήφιος να ήξερε λεπτομερώς τα όσα αναφέρονται στην ύλη (ορισμοί, ορολογία, λειτουργία – συνεργασία οργάνων, παραγωγή – έκκριση ουσιών). Το εύρος των ερωτήσεων κινήθηκε σε όλα τα κεφάλαια, με αύξηση του πλήθος του συγκριτικά με άλλα έτη, αλλά το ύφος τους ήταν απλό και άμεσα κατανοητό, με απαντήσεις που υπάρχουν αναλυτικά στα βοηθήματα του Ομίλου μας και με λεπτομερή αναφορά, όπως και απεικόνιση. Ευχόμαστε στο σύνολο των υποψηφίων του κλάδου “καλή συνέχεια” με το μάθημα της Υγιεινής!
Γ ΕΠΑΛ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ: ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
Τα φετινά θέματα είναι εναρμονισμένα στο πλαίσιο των δύο προηγούμενων ετών, εμφανίζοντας στα θέματα Γ και Δ ασκήσεις και προβλήματα, τα οποία έχουν πλήρη ομοιότητα και συνάφεια με αυτά της Τράπεζας Θεμάτων, στα ανάλογα κεφάλαια, αλλά και των βοηθημάτων μας. Συνεπώς χαρακτηρίζονται εύκολα για τους μαθητές μας, αναμένοντας καλές βαθμολογίες από τους υποψήφιους. Το θέμα Α είναι άμεσα αντιμετωπίσιμο από τον μέσο μαθητή/τρια και τα ερωτήματα στο θέμα Β ανήκουν στα αναμενόμενα και δεν έχρηζαν μακροσκελούς απάντησης. Θεωρούμε πως το μάθημα της Α.Ο.Θ. θα αποτελέσει εφαλτήριο βελτίωσης της γενικότερης απόδοσης των μαθητών μας. Ευχόμαστε επιτυχή ολοκλήρωση των εξετάσεων με το μάθημα των Αρχών Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων!
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ ΕΠΑΛ
Στην εξέταση των Μαθηματικών Γ ΕΠΑΛ τη φετινή χρονιά όλα τα θέματα ήταν βατά και στην πλειοψηφία τους αναμενόμενα, γεγονός που δίνει στους διαβασμένους υποψήφιους τη δυνατότητα να σημειώσουν μια καλή επίδοση.

Πιο συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των θεμάτων αφορούσε το πρώτο κεφάλαιο της εξεταστέας ύλης ( Συναρτήσεις) , ενώ η Στατιστική περιοριζόταν μόνο στο Γ Θέμα, το οποίο μάλιστα ήτα αρκετά βατό.

Το Θέμα Α εξετάζει τη θεωρία του σχολικού βιβλίου, ενώ το Θέμα Β αποτελεί μια βασική άσκηση εμπέδωσης και κατανόησης βασικών εννοιών της ύλης.

Το Θέμα Δ απαιτούσε χρήση απλών γεωμετρικών γνώσεων, με μόνη ίσως δυσκολία την εύρεση του πεδίου ορισμού της συνάρτησης (ερώτημα Δ1).

Τα προηγούμενη έτη όποτε ζητήθηκε η παραγώγιση σύνθετης συνάρτησης, δινόταν στους μαθητές και τις μαθήτριες ο τελικός της τύπος, πράγμα που δεν έγινε στα φετινά θέματα (Θέμα Δ).

Όλα τα θέματα είχαν διδαχθεί κατά επανάληψη στους μαθητές και τις μαθήτριες των εκπαιδευτηρίων μας.

Ενδεικτικά παραθέτουμε αποσπάσματα από το βιβλίο ασκήσεων που διδάσκονται οι μαθητές του ομίλου ΑΡΕΙΜΑΝΙΟ

ΘΕΜΑ Β
  • άσκηση 32, σελ. 133
  • άσκηση 2 και 3, σελ. 172
  • άσκηση 51, σελ. 368
  • άσκηση 69, σελ. 379
ΘΕΜΑ Γ
  • άσκηση 13, σελ. 280
  • άσκηση 31, σελ. 328
  • άσκηση 153, σελ. 402
  • άσκηση 166, σελ. 407
  • θέμα Β, σελ. 615
  • θέμα Β, σελ. 620
ΘΕΜΑ Δ
  • άσκηση 37, σελ. 196
  • θέμα Β, σελ. 197
  • άσκηση 94, σελ. 383
  • θέμα Γ, σελ. 613
  • θέμα Δ, σελ. 627
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τα φετινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων χαρακτηρίζονται ως φυσιολογικών απαιτήσεων και ένας επαρκώς προετοιμασμένος υποψήφιος/α θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε αυτά με επιτυχία.

Τα κείμενα αναφέρονται στο φαινόμενο του τουρισμού, μία έννοια που αποτελεί μέρος της εξεταστέας ύλης της Γ’ Λυκείου, και έχει διδαχθεί και εξεταστεί σε όλα τα παραρτήματα του εκπαιδευτικού μας ομίλου.

Τα θέματα καλύπτουν ένα ευρύ μέρος της ύλης και είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας. Κρίνονται σαφή ως προς τη διατύπωση τους, ώστε να αποφεύγονται πιθανές παρερμηνείες και αναμενόμενα, αφού οι μαθητές των φροντιστηρίων μας έχουν εξασκηθεί πολλές φορές σε παρόμοιες ασκήσεις. Τα κείμενα, λογοτεχνικά και μη, είναι κατανοητά και δεν περιλαμβάνουν ιδιαίτερα απαιτητικό λεξιλόγιο. Επομένως, τα ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν από τους συμμετέχοντες που έχουν διαβάσει προσεκτικά τα κείμενα, τα έχουν κατανοήσει και έχουν αξιοποιήσει τις γνώσεις και την κριτική τους σκέψη. Τέλος, το θέμα της έκθεσης δεν ωθεί σε τυποποιημένες απαντήσεις αλλά προτρέπει τον κάθε μαθητή/τρια να εκφράσει εξατομικευμένα τις ιδέες του.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ ΕΠΑΛ
Η έναρξη των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων συνοδεύτηκε από θέματα που θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν ως πολύ βατά, γεγονός που δίνει στους υποψήφιους τη δυνατότητα να σημειώσουν μια καλή επίδοση.

Η κεντρική έννοια, το βιβλίο και η αξία της ανάγνωσης αποτελεί μέρος της εξεταστέας ύλης, αφού ανήκει στις έννοιες που διδάσκονται στην Α Λυκείου και επαναλαμβάνονται στη Γ Τάξη. Είχε ξαναζητηθεί στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του Γενικού Λυκείου το 2020 και είχε διδαχθεί στους μαθητές και τις μαθήτριες των φροντιστηρίων μας.

Τα κείμενα που δόθηκαν δεν διέπονταν από ιδιαίτερες δυσκολίες στην κατανόησή τους και δεν περιείχαν εξεζητημένο ή πολύ απαιτητικό λεξιλόγιο.

Οι δραστηριότητες σχετίζονταν με μέρη της ύλης στα οποία οι υποψήφιοί μας είχαν εξασκηθεί επανειλημμένως. Μάλιστα, κάποια στοιχεία της θεωρίας (στα θέματα Α1.β και Α2.β) δίνονταν παρενθετικά, μειώνοντας το βαθμό δυσκολίας των απαντήσεων. Επιπρόσθετα, οι διατυπώσεις ήταν σαφείς, απομακρύνοντας τον κίνδυνο παρανοήσεων. Η λεξιλογική άσκηση Α2.β , όπου ζητούνται συνώνυμες λέξεις, κρίνεται ως σχετικά εύκολη ενώ για την έκθεση (δραστηριότητα Α3) οι μαθητές μπορούσαν να αξιοποιήσουν πληροφορίες του Κειμένου Α για να εμπλουτίσουν το περιεχόμενο της απάντησης τους. Τέλος, στο λογοτεχνικό κείμενο υπήρχαν ερωτήματα που καλύπτουν βασικά μέρη της διδαχθείσας ύλης σε συνδυασμό με ερωτήματα που απαιτούν προσεκτική ανάγνωση του κειμένου και αξιοποίηση της κριτικής ικανότητας των μαθητών.